Kariyer Danışmanlarımız

Danışman

Şensezgin Kurmuş Danışmanlık

1990 yılında İstanbul Erkek Lisesi, 1995 yılında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nden mezun olan Arsan, 1996 – 2006 yılları arasında Unilever Türkiye’de satış, ticari pazarlama ve pazarlama alanlarında yöneticilik yaptı. Unilever’de Omo ve Knorr markalarından sorumlu olarak görev yapan Arsan, 2006 yılında “Cadbury Türkiye” bünyesine katıldı. Cadbury Türkiye’de önce Sakız Kategorisi Pazarlama Müdürü, ardından Avrupa Şekerleme Pazarlama Müdürü olarak çalıştı. 2010 yılında Kraft Foods’un Cadbury’yi satın almasının ardından Kraft Foods’ta Pazarlama Direktörü olarak görev yapan Behiye Ersin Arsan, 2011-2012 yıllarında Ticari Pazarlama ve Entegrasyon Direktörü olarak görevine devam etti. 2013-2014 yıllarında Arzum Elektrikli Ev Aletleri’nde Pazarlama Direktörlüğü yapmasını takiben, bugün Şensezgin Kurmuş Danışmanlık Hizmetleri’nde kurumsal kültürel dönüşüm, strateji yaygınlaştırma, iş simülasyonları, liderlik ve çalışan gelişimi alanlarında danışmanlık yapmaktadır. İleri düzeyde İngilizce ve Almanca bilen Arsan evli ve iki çocukludur.

Danışman

lise eğitimini 2000-2004 yılları arasında Salihli Anadolu Lisesi’nde, üniversite eğitimini ise 2005-2010 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji Bölümü’nde tamamladı. Lisans eğitimi süresince BUSAS (Sualtı sporları kulübü) ve BUSOS (Sosyal Hizmet Kulübü)’ta aktif üyeydi. BUSOS’taki aktif gönüllülük süreci sonunda AÇEV ile birlikte yürütülen Gülen Gözler Projesinin Yönetim Kurulu üyesi olarak çalıştı. Lisans eğitiminin ardından Avrupa Konseyi tarafından Danimarka’da bir yıl boyunca sürdürülen ‘Sivil Toplum Kuruluşlarında Liderlik Gelişim Programı’na burslu olarak katılma hakkı kazandı. Yüksek lisans derecesini, 2015 yılında İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Örgütsel Psikoloji alanında aldı. Yüksek Lisans tezinde ‘Türkiye’de Özel Şirketlerde Kariyer Memnuniyeti ve Çalışanların Bağlanma Stilleri arasındaki ilişki’ konusunu incelemiştir.

Alsan, çalışma hayatına İnsan Kaynakları Yönetimi alanında sırasıyla Groupama ve IBM ile başladı ve burada işe alım süreçleri ile ilgili deneyim kazandı. Arından, Türkiye İş Bankası’nda Banka’nın Kurumsal Sosyal Sorumluluk Eğitim Projelerinden sorumlu Proje Yöneticisi olarak çalışmıştı. Burada sponsorluk yönetiminden, STK yönetimine ve Eğitim Komisyonlarında temsilciliğe uzanan çeşitli alanlarında sorumluluk üstlendi. Burcu Alsan, yaklaşık 4 yıldır Korn Ferry Hay Group Danışmanlık’ta Liderlik ve Yetenek Yönetimi alanında özel şirket ve kurumlar ile beraber çalışarak, çalışanların ve organizasyonların daha etkin faaliyet göstermelerine destek olmaktadır.

 

Danışman
EĞİTİM
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ 2009-2015
Eğitim Bilimleri Doktora Programı
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ 2006-2009
Eğitim Bilimleri/Yetişkin Eğitimi Yüksek Lisans Programı
BAHÇEŞEHİR ÜNİVERSİTESİ 2005–2006
Kariyer Geliştirme Danışmanlığı Sertifika Programı
BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ 1993–1999
Sosyoloji
PROFESYONEL DENEYİM
EKSER DANIŞMANLIK 2006 – devam
Proje Yöneticisi
DuPont Türkiye 2005 –2006
İnsan Kaynakları
AVEA 2001 – 2005
İnsan Kaynakları
AKNET / SABANCI HOLDING 2000 – 2001
Eğitim
DOĞAN & RAKS (D&R) 1999 – 2000
İnsan Kaynakları
Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı’nda hem gönüllü çalışmalarda bulundum, hem de eğitim projelerine danışmanlık desteği verdim. Şu anda Kadın Adayları Destekleme Derneği’ne danışmanlık yapıyorum.
Eğitim dışında en büyük tutkum edebiyat
Danışman

Deniz, lisans eğitimini 2009 yılında Boğaziçi Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü'nde tamamlamıştır. Profesyonel iş hayatına 2009 yılında Finansbank'ta Stratejik Planlama ve Kariyer Yönetimi Departmanı'nda İnsan Kaynakları Uzman Yardımcısı olarak başlayan Deniz, 2010 – 2013 yılları arasında HSBC Bankası'nda İK – İş Ortağı olarak görev almıştır. Deniz, Nisan 2013'te Türk Tuborg'a  katılmıştır ve 2017 yılına kadar İnsan Kaynakları Yöneticisi olarak çalışmıştır. Halen Türk Tuborg'ta Ücretlendirme ve Yan Haklar Müdürü olarak çalışmalarına devam etmektedir.

Danışman

1971 İstanbul doğumludur. Lise eğitimini 1982-1989 yılları arasında Robert Kolej’de, üniversite eğitimini ise 1990-1994 yılları arasında Boğaziçi Üniversitesi İşletme Bölümü’nde tamamladı. Yüksek lisans derecesini, 2006 yılında Marmara Üniversitesi İngilizce İşletme Bölümü’nde Organizational Behavior alanında aldı.

Yıldırımbulut, çalışma hayatına 1994 yılında Pamukbank İnsan Kaynakları bölümünde Management Trainee olarak başladı ve bankanın MT ve gişe memuru işe alımlarında görev aldı. 1997-2000 yılları arasında Lilly İlaç’ta HR Generalist olarak ve 2007-2011 arasında KRM Yönetim Danışmanlık’ta İşe Alım Müdürü ve Değerlendirme Merkezi Danışmanı olarak görev yaptı. Kasım 2011’den bu yana KPMG Türkiye’de İnsan Kaynakları Müdürü olarak çalışmakta olan Elif Yıldırımbulut, firmanın işe alım ve işveren markası süreçlerinin tasarlanması ve yürütülmesinden sorumludur. Evli, 14 yaşında bir erkek çocuk annesi olan Yıldırımbulut BÜMED ve RKMD üyesidir

Danışman
Kurucu Ortak, Danışman
Şensezgin Kurmuş Danışmanlık Hizmetleri
İstanbul Erkek Lisesi (79) ve Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği (84) mezunu olan Emel Şensezgin Mergen , iş hayatına 1986 yılında aile şirketi ULTAR Uluslararası Tarım İşletmeleri’nde başladı. Daha sonra demir çelik sektöründe Kalite Yöneticisi olarak kariyerine devam eden Emel Şensezgin Mergen, bu süreçte Toplam Kalite Yönetimi uygulamaları ile tanıştı ve şirketlerde Kalitede Kültürünün yerleşmesi projelerine öncülük etti. Türkiye Kalite Derneği’nin kuruluş aşamalarında yer aldı, KalDer Mükemmellik Modeli denetçisi oldu.
Organizasyonel Değişim ve Gelişim’e yönelen kariyeri Emel Şensezgin Mergen’i 94 yılında profesyonel danışman olarak Time Management International Danışmanlık şirketine taşıdı. 1998 yılından bu yana ise Organizasyonel Gelişim ve İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki çalışmalarına kurucu ortağı olduğu Şensezgin Kurmuş Danışmanlık Şirketinde devam etmektedir.
Danışman

1993 yılında Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi bölümünden mezun oldu. Öğrenimine Japonya’da International University of Japan ve A.B.D’de University of Southern California’da devam etti. Uluslararası pazarlama alanındaki bu MBA programı ile hem teorik hem de pratik deneyimlerle Türkiye’ye döndükten sonra L’oréal Türkiye ve Coty Kozmetik’te marka yöneticiliği yaptı. 1999’da katıldığı Eczacıbaşı Topluluğu’nda NIVEA markasının yönetiminde farklı görevler aldı. Son olarak, Girişim Pazarlama’da pazarlama direktörlüğü görevini yürüttü.

 

2005 yılında ‘koçluk’ ile tanıştı. İngiltere’de Coaching & Mentoring International ve The Coaching Academy’den profesyonel koçluk eğitimi aldı. Diploma in Coaching Practice programını bitirerek; İngiltere’nin en büyük akreditasyon kurumlarından National Open College Network’ün Level 3 Advanced Level derecelendirmesine sahip oldu. Ayrıca Gestalt Center for Organization and Systems Development’dan grup koçluğu eğitimi aldı.

 

Bu temel koçluk eğitimlerinin ardından; şirketi LIFEFOCUS’u (www.lifefocus-tr.com) kurdu. Gençlere yönelik “MAGIC” özel koçluk programının sertifikasını ve uygulama hakkını aldı. Bu programı üniversite ve kurumlarda, öğrenciler ve işe yeni başlayan çalışanlarla yürütmektedir. The Parent Coaching Academy‘nin ebeveyn koçluğu programına katıldı.

Bu programın Türkiye’de tek uygulayıcısı ve anne baba koçluğunun öncülerinden oldu. Özellikle; kurumlarda çalışanların “çalışan, eş ve ebeveynlik- rollerini kendilerini iyi hissederek yönetebilmelerine destek olmak amacıyla programlar ve eğitimler hazırlamak ve sunmak iş dünyasında yarattığı bir farktır. Ayrıca; daha bütünsel bir yaklaşımla; kurumlara “ebeveyn dostu” şirket olmak konusunda danışmanlık yapmaktadır.

 

Ayrıca, kariyer geçiş dönemlerinde yönetici ve çalışanları destekleyen “outplacement-kariyer destek programları”nda yer almaktadır. Orta ve üst düzey yöneticilere yönelik liderlik gelişim programları yönetmekte ve koçluk yapmaktadır. Harrison Assessments yetenek yönetim sistemi akredite uygulayıcısı ve danışmanı olarak kurumlara çalışan gelişim, çalışan bağlılık ve kalıcılığı konularında danışmanlık yapmaktadır.

 

Evli ve 16 yaşında bir erkek çocuk annesidir.

Danışman

Yöneticiler için İşletme Yüksek Lisans (Executive MBA) eğitimini, Sabancı Üniversitesi’nde tamamlayan Funda Sezgin, lisans eğitimini Boğaziçi Üniversitesi’nde almıştır. Aynı zamanda, Dünya Koçluk Federasyonu (ICF)’e akredite “Erickson Coaching International” koçluk okulu mezunudur.

Şirket satın almaları, şirket birleşmeleri, yeniden yapılanma ve şirket kuruluş aşamalarında İnsan Kaynakları uygulamaları ve yönetiminde deneyimlidir. 

Görev aldığı bölgesel roller arasında, Diaverum Renal Sağlık Hizmetleri (Gambro)’da Avrupa Doğu Bölgesi ve Orta Doğu İnsan Kaynakları Direktörlüğü ve Diaverum Türkiye Yönetim Kurulu Üyeliği ve Trane Klima (Ingersoll Rand)’da Doğu Akdeniz Ülkeleri’nden sorumlu Bölge İnsan Kaynakları Liderliği vardır. Sağlık, teknoloji ve perakende sektörlerinde, aralarında Baxter (Gambro) ve Tesco Kipa'nın da bulunduğu İsveç, İngiliz, Hong Kong ve Amerika kökenli firmalarda insan kaynakları yöneticiliği yapmıştır.

Farklı kültürlerin performans ve yetenek yönetimi, şirket kültürü programlarının oluşturulması, yeni pazarlara yönelik insan kaynakları stratejilerinin geliştirilmesi ve iş yerinde çeşitlilik odaklandığı çalışma alanları arasında yer almaktadır. İş yerinde çeşitililik konusunda, PWN (Professional Women's Network) Global'de, Başkan Yardımcılığı ve Global Yönetim Kurulu Üyeliği'ni sürdürmektedir.    

 

  

Danışman
SUMMARY OF QUALIFICATONS:
 Experience in various leading multinational firms on “start up” , “joint venture” ,
” acquisitions” as well as “integration processes” which necessitates increased organizational effectiveness in the new missioned HR processes.
 HR management experience with sales minded approach coupled with hands on sales training, sales team development , consultative selling skills and consultant skills
 Successfully leading the establishment of a global consultancy firm herein Turkey and have been conducting its business development activities, developing and sustaining all account management activities by taking various roles and responsibilities in Turkish HR market
 Proven track of records both at “strategy development / implementation” and “collaboration / communication” skills with the customers, candidates and team members
 Systematic and proficient business approach yet with trustworthy ,ethical attitude and business acumen
PROFESSIONAL EXPERIENCE
IMS Health Sept 2009- continue IMS Health is a leading provider of information, services and technology for the healthcare industry, covering markets in 100+ countries around the world.
HR Manager
 Establishing HR department as the company grew by closely working with the corporate and regional IMS HR management contacts with the generalist approach covering all HR functions except payrolling
 Having global company acquisition experience, structural changes and all related HR acquisition tasks
 Working as an only one HR member for the whole organization consisting of 140 employees by directly reporting to GM and also reporting dotted line to Regional HR Directors.
 Being a contact and hands-on working person for all the HR functions of the different units positioned in IMS Turkey while collobaratively working with different regional HR leaders and colleques from those units
 Effectively work with the global leaders, colleques in order to provide timely and accurate information and results on core HR processes , actions to represent Turkey in a positive way
 Ensure that a strong performance culture is understood and embedded within Turkey by ensuring Performance Management Processes are accurately applied and talents are recognized and developed
 Overhauled the employee benefit programs, living adjustment increases, corporate and local trainings , leadership review facilities yearly bases by working with the local management and all regional contacts
İpek A,2
Accomplishments:
 Successfully being directly in the managing and hiring process which led to upgrading the employee profile while the company grew from 45 to 100 employees in a two years time
 Devised performance based culture and employee satisfaction leverages within the company by negotiating mostly with the local and regional management leaders.
 By working closely and coordinally with the local management and regional HR leaders as a global action , IMS Turkey completed the restructuring efforts without having any unfovarable results in 2010
Adecco Human Capital Solutions
Lee Hecht Harrison (LHH) Dec 2001- Sept 2009
Business Unit Manager
LHH is a U.S Global Career Management Services company, it is the Human Capital Solutions part of Adecco
 Foundation of LHH–Turkey: As the only designated manager, carried out the whole establishment process of LHH–Turkey individually, bringing LHH–Turkey up to its recent customer capacity, creating major turn-over figures and a successful market reputation. Taken the consultant, trainer, sales and customer relations roles since the launch of LHH–Turkey.
 Sales and Customer Management: Evaluating existing market conditions and targeting various segments, searching leading firms to create business relationships with their HR executives, to arrange visits for pro-active sales and presentation of LHH and its services. Consequently, carrying full P&L responsibility, developing proposals, managing and maintaining customer relations and reporting directly to Adecco Turkey GM.
 Consultancy and Delivery: As the LHH Certified-Consultant on the “Outplacement (OP) and Career Services (CS)”, carried out different tasks tailored to our candidates’ needs including; attending to one to one sessions as a “consultant”, participating in group programs as a “trainer”, and as a “job market researcher” to cover positions varying from a CEO to blue collar positions. Since early 2006, began to deliver mostly consultancy services to Senior Executives.
 Utilization of HR background: Efficiently utilizing the HR background, gained in previous companies during the “consultative selling visits” to the customers and during the “consultancy sessions” to the candidates.
 Working with Executives: Wide experience in working with company executives who are dealing with issues such as downsizing or mergers and acquisitions, and offer services to make the transition smooth and retain their valued people.
 LHH Retention Programs and Assessment Center studies: Work with international LHH consultants on Retention and Assessment Center know-how for delivery and to bring new LHH product for the organizations.
İpek A,3
 LHH Organization: After having proven LHH–Turkey’s proficiency in the market, within one year time, recruited three new consultants to LHH that deliver full LHH services skillfully.
 Coordination: Reporting to and coordinating with LHH-Belgium and LHH-USA about business opportunities, trainings and for all support. Creating synergy between Adecco Turkey team and LHH to maximize mutual benefits.
Accomplishments:
 Since its foundation, LHH-Turkey succeeded to expand its customer portfolio from various industries every year, achieving constant increase in sales, despite immature Outplacement market conditions and managing to retain existing customers of LHH.
 Individually worked directly with 450 candidates from the leading companies for OP services and got always high evaluationary scores as consultant and highly satisfactory value added feedbacks from the surveys.
 By providing qualified and result oriented services both to customers as well as to the candidates, LHH has been considered as a truly professional and trustworthy company in the sector.
Marsa Kraft Jacobs Suchard Sabancı Gıda San. ve Tic. A.Ş. March1995-
Nov.2001
Sabancı Holding and Kraft Foods (a part of Philip Morris) joint venture company in FMCG sector
Sales Training & Development Manager July 2000- Nov 2001
 Recruitment of sales teams for 10 regions.
 Developing sales training and development plans for both KraftSa and MarSa sales teams.
 Building and following up “On the Job Training” plans for distributors and company sales
team and integrating this system into the training process.
Sales Training Chief March 1997- July 2000
Transition period for the Sales distributing system from “Working with Wholesalers” to “Working with Distributors”. Position reporting to Sales Director
 Developing new job descriptions for sales team, defining training needs, developing new
in-house training programs by working closely with outside training firms and sales
management teams.
 Sales team recruitment, training and sales development plan realizations for both company
and distributor sales teams
 Establishing the sales “in-house trainer” system and working with the training companies
for the training contents and starting in housing programs for all sales teams.
 Coordinating and implementing international Kraft Sales trainings in Turkey.
Accomplishments:
 Solid and effective HR role in the transition period of the sales team for quick and smooth adaptation to the new sales distribution system.
İpek A,4
 Developing standardized sales training programs delivered by the in house trainers for both company and distributors’ sales teams, coach their supervisors to meet the standardized sales performance expectations.
 Upgrade sales team qualifications by new recruitments systems designed by HR point of view.
Human Resources Development Chief March 1995- March 19 97
Human Resources Department (in Istanbul- Headoffice)
 Key HR contact responsible for all Head office HR activities such as performance appraisals,
Training organizations, recruitment activities
 Assisted in developing and organizing sales training programs
Human Resources Department (in Adana- Factory)
 Transition period for taking the Kraft Foods International HR systems for the joint venture
process and adapting Philip Morris (PM) HR systems to Marsa KJS company culture
 Delivering trainings, following up with the establishment of the PM global Performance
 Evaluation and Succession Planning systems
SANİPAK Saglık Urunleri San. Ve Tic. A.Ş. Jan 1992- March 1995
Joint venture FMCG Company of Eczacıbaşı and Procter and Gamble (P&G)
Personnel and Payroll Chief Sept 1993- March 1995
Position reporting to the Finance Director
 Overseeing the entire payroll activities of 400 white and blue-collar employees and following all legal procedures
Training and Recruitment Chief Jan 1993- Sept 1993
 Adapting and leading in-house trainings of Procter and Gamble for the Sanipak HR systems
 Implementing and following of the P&G Performance Evaluation Systems in Sanipak
Training and Recruitment Assistant Feb 1992- Jan 1993
The establishment period of Sanipak HR Department and adaptation of HR systems from P&G Turkey
 Taking active role in the foundation of Sanipak HR department and developing P&G in-house trainings and recruiting system
 Working with P&G Turkey HR personnel to apply their HR system to Sanipak
EDUCATIONAL BACKGROUND:
M.A., Adult Education,Bogazici University, 1991-1994
B.A., Guidance and Counselling , Bogazici University, 1986-1991
Beşiktaş Ataturk High School, 1980-1986
İpek A,5
PROFESSIONAL DEVELOPMENT:
Delivered Major Seminars:
 Interviewing Skills 2016
 How to give Feedback 2015
 Change Management and Moving 2007
Forward with Change,
 Managing Your Search Project 2001
 Job Search Productivity 2001
 Conducting a Notification Meeting 2001
 Effective Presentation Skills 2001
 In-house Sales Techniques trainings 2001
 Kraft Foods Leadership and Coaching Training 1997-2001
CERTIFICATES:
CTI- Co-active Training Institute Coaching certificate- Sept2015
PERSONAL DETAILS:
 Date & Place of Birth: 08 March 1969 /Istanbul
 Marital status: Married
 Foreign Language: Fluent in English
 Having driving license
MEMBERSHIPS:
 Personnel Management Association (PERYON)
 Boğazici University Alumni (BUMED)
 Boğaziçi Üniversitesi Robert Kolej (BRM) İş İnsanları Derneği -
Management Committee member
 PWN-Professional Women Network
HOBBIES & INTERESTS:
Playing tennis, playing piano, latin dance
Danışman
1995 yılında Kadıköy Anadolu Lisesini bitirdikten sonra, Boğaziçi Üniversitesi Siyaset
Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Bölümünden mezun olan Ataç, daha sonra aynı
üniversitede Pazarlama ve Finans Sertifika programını birincilikle bitirmiştir.
Profesyonel iş hayatına 2000 yılında bir Danimarka firması olan VELUX’te baş layan
Ataç, Gap Inc Sourcing, CarrefourSA ve son olarak Flormar şirketinde İnsan
Kaynakları Direktörlüğü ve İcra Kurulu üyeliği yaptıktan sonra Danışman ve Eğitmen
olarak kariyerine devam etme kararı almıştır.
Kariyerinin her seviyesinde eğitim ve gelişim ile içiçe olan Ataç, yurtdışında çeşitli
liderlik ve değişim yönetimi eğitimlerini vermek üzere sertifikalar almıştır.
ICF onaylı ADLER International koçluk programını tamamlayan Ataç, farklı
seviyelerdeki danışanlarına koçluk ve mentorluk şapkası ile ulaşmaktadır.
Çalışanlarımızı Elimizde Tutma, Performans Yönetimi , Stres Yönetimi, İletişim
Teknikleri, Zaman Yönetimi, Etkili Takımlar Nasıl Kurulur, İnsan Kaynakları
Departmanı Nasıl Stratejik İş Ortağı olur, Değişim Yönetimi ve Şirket Kültürü , Proje
Yönetimi ve Koçluk konularında eğ itmenlik ve danış manlık hizmetleri vermektedir.
İyi derecede ingilizce ve orta derecede Almanca bilen Meltem Ataç, evli ve ikiz
annesidir.
Danışman
Work Experience
March 2005 – present Istanbul
Project base working – CHRO HR Management, HR related Srategy & System Development Briefly; Developed internal HR procedures, Career and Succession Planning Systems; Managed employess & new recruitments. The position in projects included; Develpment of overall HR Systems & Processes, Business Management & Reorganization, driving company core values, Performance and Competency Evaluations, Assesment Center Development; Development of Internal Company Procedures, Cultural Identitiy; Executive Search – Talent Management, CRM Development, Process Development, Organizational Development; Staff Engagement, Executive Coaching; Psychometrics, Evaluation Systems, Sallary/Benefits,Learning Skills, e-HR and e-Learning Systems; Communication/Delegation; Employee Law, Payroll System, Employee Handbooks & Contracts. Also conducted companys’ IT and Finance structures. Built new systems and teams; structured internal communication and team performance. Worked with multinational Companies for culturel integration projects and increasing productivity such as; WPP - London, Mercedes, Volkswagen, Nestle, Pegasus-Ireland, Allianz, OMG Sales Analysis–Boston, TMI- Denmark
 
Jan. 2002 – Jan. 2005 Doğan Holding* Istanbul
Human Resources Dept. – HR Manager
Responsible from developing HR Department of Holding and coordinating overall HR functions of the Group Companies under the control of Holding. Developed HR Department, Managed the HR steps of reorganization. Developed internal procedures; organization chart; job descriptions; compensation analysis; job analysis and payroll system; performance appraisal and career planning. Developed performance system. Planed the evaluation of career development system. Designed career paths. Developed internal procedures and implemented HR objectives and processes within the Holding. Managed payroll activities and personnel administration. Developed internal procedures and gave training on core values. Developed and implemented business objectives and processes within the Holding and worked as consultant for the Group Companies. Worked as HR Consultant of the Group Companies i.e. POAŞ, Çelik Halat, Ditaş, Organik Tarım, Milpa, Milta, Doğan Enerji. Controlled the procedures according to the labor law. Coordinated industrial relations. Planed and analyzed training needs and organized corporate training. Designed trainings for some positions. Prepared training program and training budget. Responsible of executive search, selection and recruitment for Doğan Holding and the Group Companies under the control of Holding.
 
 
March 2002– Jan. 2002 Institute for Behavioral Studies Istanbul
HR Business Development and Marketing Dept. – HR Manager (Development Project)
Responsible from training development projects, program design and marketing functions:
 Responsible of developing and marketing of Human Resources and Training projects.
 Designed training projects especially on Career Development, Coaching, Leadership, Employee/Customer Satisfaction, Communication Skills, and Copping with Difficult People. Developed AC projects. Reorganized Human Resources processes and functions of companies.
 Organized and gave Career Consultancy service for university and high-school students.
 
Feb. 1999 – March 2002 Doğuş Holding A.Ş. Istanbul
HR Department – HR Generalist
Responsible from overall HR functions:
 Responsible of Organizational Auditing (due diligence).
 Responsible of compensation analysis, performance appraisal and career planning. Developed job analysis and enrichment. Evaluated career development system, designed the career paths.
 Responsible of executive search, selection and recruitment. Started and managing e-recruitment and e-learning projects. Participating in salary & benefits surveys; developing and recommending pay structure changes.
 Managed BPR Project (HR side). Developed reorganization plan for Holding.
 Developed internal procedures. Developed and implemented business objectives and processes within the Holding and worked as consultant for the Group Companies.
 Responsible of Training; planning&analysing training needs. Organizing corporate training.
 Coordinating the training budget & facilities. Conducted need analysis and follow-up system for having effective results. Designed and developed training programs.
Feb 1999 - Dec.2000 Responsible of Corporate PR, as a function within HR Dept.
 Coordinating PR activities and creating awareness of the “company identity”; the public awareness of Doğuş as a brand. Built the standards within the group companies. Worked in London office for group’s PR activities on “cultural identity”.
 Designed “intraweb” pages for the use of Holding Departments. Created a team for designing Company’s web page; actively worked on the web page design project.
 Established and arranged monthly “data-share” meetings of Doğuş Group. Designed and translated Doğuş Group Annual Report.
 
Agust. 1996- Feb. 1999 TMI Turkiye/ PDR Int. ConsultancyIstanbul / London
Training and Key Accounts Development Executive – Training Executive
Responsible of open seminar development, sales and creating target accounts
 Added major accounts that had in-company (wall to wall) training.
 Responsible of int. conference organizations, sales and marketing facilities; internal and external training planning; follow-ups and training need analysis; arranging case studies of key accounts on Europe. Worked with Denmark head and London offices.
 Responsible of creating public awareness of conference & seminar organizations.
Internal Trainer
 Trained sales people within the company on sales, team management & core values. Trained staff on having well commend of written and spoken English.
 
1999- 2001 Doğuş University Istanbul
Master on Business Administration (MBA) & M.A. on Human Resources Management (double)
Thesis on: “Understanding (the Problems of) e-HR and e-Learning Systems”
Selected Projects: Application of Balance Score Card, Business Process Reengineering, Performance Management, Building an e-HR Model, Evaluation of e-Learning, Six Sigma.
 
June 1996 Boğaziçi University Istanbul
Bachelor of Arts - History Major
Thesis on: “Dar-ül-fünun” (stages of University)
 

 

Danışman

Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden 1997 yılında mezun olan Nihan Çakır, eşzamanlı olarak Mimar Sinan Üniversitesi Eğitim Bilimleri fakültesinde pedagojik formasyon eğitimini tamamladı.

 

Mezuniyetini takiben, 3 yıl Boğaziçi Üniversitesi Mezunlar Derneği’nde insan kaynakları danışmanı olarak farklı sektörlere hizmet verdi. Ardından EGS Holding’in perakendecilik kolu olan EGS Market’te, onu takip eden yıllarda da Oyak Holding’e ait OYPA Mağazaları’nda insan kaynakları ve eğitim departmanlarında görev aldı.

 

Hizmet sektöründe çalışmalarına Hillside Beach Club ve Blue Waters Club'da İnsan Kaynakları Müdürü, Amara World Hotels İnsan Kaynakları Direktörü olarak devam eden Çakır; insan kaynakları süreçlerinin kurulumu ve yapılandırması konularında farklı görevler üstlenerek, liderlik yaptı. Ayrıca ISO Kalite Yönetim Sistemleri de dahil olmak üzere, eğitim ve insan kaynakları sistemlerinin kurulumu ve işletilmesi konularında çalıştı.

 

2010 yılından bu yana Soysal’da Soysal Perakende Okulu Müdürü olarak görev yapan Çakır; ICF onaylı Adler International Learning (ACPC) programını ve yine ICF onaylı İz Koçluk ‘Eğitim- Öğrenci Koçluğu’ eğitimlerini ve ayrıca, Gestalt Terapi Uygulayıcılığı Eğitimi’ni de tamamlamış, halen Varoluşçu Akademi’de ‘Temel Varoluşçu Analiz Eğitimi’ne devam etmektedir. Halen İnsan Kaynakları ve Eğitim danışmanlığı yapmakta, eğitim vermektedir. 

Danışman

Oya Ertay, Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Ana Bilim Dalı lisans derecesi sahibidir. Kariyeri boyunca Coopers & Lybrand, BÜMED, E&E Danışmanlık ve BASF Kimya şirketlerinde çeşitli İnsan Kaynakları rollerinde yer almıştır. 24 yıllık deneyime sahip olan Ertay, Orta ve Üst Düzey Yönetici Seçimi ve Yerleştirmesinde, Eğitim Gelişim, Koçluk ve Yetenek Yönetimi alanlarında uzmanlaşmış bir Danışman/Yöneticidir. İlaç, Hızlı Tüketim Ürünleri, Kimya, Hizmet ve Sigorta sektörlerinde 100’ün üzerinde kişi ve seçkin firmalara hizmet vermiştir. Oya Ertay’ın uzmanlık alanları:  İşe Yerleştirme, Yönetici Seçimi  Yönetici; Kariyer ve Gelişim Koçluğu  Kariyer Planlama ve Yetenek Yönetimi Sistemleri  Kurumsal Öğrenme ve Gelişim Politikalarının Oluşturulması ve Uygulanması  Üst Düzey Koçluk ve Danışmanlık Becerileri  Uluslararası Koçluk Federasyonu (ICF) onaylı ve Erickson International tarafından verilmiş profesyonel koçluk sertifikasına sahip deneyimli bir Koç’tur.

Danışman

2002 yılında Boğaziçi Üniversitesi, Psikoloji Bölümü'nden mezun olmuştur. Mezun olduktan sonra BÜMED Kariyer Merkezi, Allianz Sigorta, KPMG Türkiye ve Bayer Türk'ün İnsan Kaynakları Departmanları'nda işe alım, eğitim, yetenek yönetimi ve organizasyonel gelişim alanlarında farklı görevlerde ve projelerde çalışmıştır. Kariyerine 2016 yılı Haziran ayından beri Dubai'de, 16 ülkeden sorumlu, Bayer Middle East Farma Bölümü Bölgesel İK Müdürü ve Yetenek Gelişim Müdürü olarak devam etmektedir. Evli ve Melek'in annesidir.

Danışman

Sebnem Arıcan has a span of experience in multinational giants, Cisco, Hewlett- Packard and Siemens Business Services. Her experience ranges from Human Resources Management to Talent Acquisition. In these roles, she successfully led change initiatives and implemented specific HR strategies to achieve organization goals and objectives ensuring consistent delivery of corporate programs and policies. Prior to joining Cisco in 2013, where she was leading Talent Acquisition Team for Sales EMEAR ( Europe, Middle East, Africa and Russia), she was managing Staffing Organisation for Hewlett Packard’s MEMA region. Prior joining HP in 2006, Sebnem was the HR Account Manager of Siemens Business Services for almost 7 years. She has provided HR Project Management support (deployed staffing model-selected as best-in-class) for global call center project in Siemens Philippines, Manila. Sebnem holds her Bachelor’s degree from Bogazici University in Language and Literature studies. She completed her HR Certification in Istanbul University. She is a member of WIN (Women International Network) based in Istanbul, Turkey and is married with one son

Danışman
Seden Öngör, 1997 yılında Boğaziçi Üniversitesi Psikoloji bölümünden mezun olduktan sonra kariyerine Unilever İnsan Kaynakları’nda başladı.  19 yıllık İK kariyerinde, Eğitim,Yetenek Yönetimi ve Organizasyonel Gelişim alanlarında sorumluluklar üstlendi ve UFS & Algida İK Birim Yöneticiliğini yaptı.  Global dönüşüm projelerinde görev aldıktan sonra Güney Doğu ve Kuzey Asya, Afrika bölgelerinde İnsan Kaynakları Hizmetleri Direktörü olarak çalıştı.  Profesyonel İs Kadinlari Dernegi (PWN) üyesi olan Seden Öngör , çalışma hayatına ara vermiş kadınların iş gücüne tekrar katılması konusunda çalışmalar yapan  YenidenBiz derneğinin gönüllüleri arasındadır.
Danışman

Yildiz AKGUN

 

Address             : Etiler Mahallesi Özden Sokak Badur Boğaziçi Evleri Etiler

Date of Birth      : 12.04.1982

 

 

 

Education Background

2000-2006         Boğazici University, History Department

Work Experience

GlaxoSmithKline Turkey / HR Effectiveness Manager September 2016 - Continue

Managing one Operation Lead and six HR specialist, leading both organizational development and operations functions. Basic responsibilities are:

 

  • Provide expertise and guidance to support organizational restructuring activities including role definition, subsequent  appointments and selections processes, secondments, redeployments, and associated transactional work
  • Design, consultation and analysis in the area of Compensation Management. This includes assistance in salary decision support, the procurement and provision of market data, delivery of Targeted Review, job evaluation, recognition policy and administration
  • Benefits administration for employee health, welfare and retirement schemes.  This includes direct monetary payments (payroll) as well as non-monetary incentives for such schemes as car allowance and ownership, pensions, healthcare plans, severance.
  • Design and administer the Bonus Plan and Performance Rating components of the GSK Performance System.  This includes guidance, tools, communication and assistance in the delivery of the annual Performance & Reward (merit and bonus review) process
  • Administer and execute payment to employees for work performed for GSK as well as other monetary awards due including bonuses, recognition and other payments
  • Provision of work force analytics, dashboards and reports to Management Team to enable better informed business decisions.
  • Administer and execute payment to employees for work performed for GSK as well as other monetary awards due including bonuses, recognition and other payments
  • Relocation services to new hires and internal employees required to move at GSK’s request to meet business objectives in the most cost effective and least disruptive manner to employee and their family.
  • Recruitment support activities, for both internal and external recruitment of GSK employees. This includes: workforce planning/forecasting, management of recruitment requisitions, sourcing, job postings, pre-screening and assessments, offer administration
  • Transactional activities necessary to employees during the employee life cycle – role moves,  promotions, pay changes,  additional pay, approved leave (e.g. parental, maternity, military, etc.) leaving GSK, and the provision of processing HR-related queries for resolution for employees and managers.
  • Provision of training services to help end users meet their training needs including needs assessment, programming, programme calendar, enrollment in learning programmes, and associated administration of resources required
  • Diagnose, design and implement global leadership development and coaching programmes, including communicating eligibility requirements.
  • Provide the appropriate framework to enable line managers to address employee development and performance management needs. This includes design and administration of various development tools

 

GlaxoSmithKline Turkey / Senior HR Business Partner October 2015- September 2016

Managing two HR specialist, providing full HR BP support to eleven accounts / 300 associates, being "1 face to the customer", providing high quality HR services & coach line management and customer group, reaching short-term and strategic business objectives. Ensure recruitment, performance, development and retention of the best people

Novartis / Alcon Turkey / HR Business Partner June 2010 – October 2015

 

  • Managing one HR specialist (for 10 months), ensuring her competency enhancement, developing her professional skills and expertise to grow her into HR Generalist role in the near future.

 

  • Business Partnering: Align, adapt and implement global HR direction. Relationship with senior line managers & customer group, be an accepted business partner. Coach and train customer on HR & management tools, processes and programs. Advocate on dos and don’ts of Turkish labor law and internal regulations. Ensure compliance with internal & external rules & regulations. Acts as single point of contact for all HR issues, feeding information to other HR functions to ensure flawless execution.

 

  • Recruitment & Selection: Development and implementation of recruitment strategies, responsible for recruitment. Input / recommendations on remuneration package.

 

  • Reward: Accountable for job descriptions. Ensure market competitive reward for existing and new roles especially for local senior positions. Coordinate salary review process within the function. Ensure link between performance rating and reward in client group.

 

  • Performance Management: Ensure consistent PM application, controlled and aligned to business strategies with a focus on development. Track identified training & development needs, implementation based on priorities and business needs. Identify weak performers, support and follow-up on PIPs, initiate and manage necessary actions.

 

  • Development: Support line management and global HR for internal promotion and development of internal talents

 

  • HR Processes: Execute functional HR strategy and manage HR processes at high standards. Close interaction with Global & Regional HR, accountable that global actions comply with rules & regulations.

(Acted Head of HR during maternity leave of Director-July 2010-March 2011 responsible of all HR functions)

Fortis Insurance Turkey / Human Resources Generalist December 2007 – June 2010

 

 

  • Prepare yearly HR Business Plans and HR budget
  • Develop Talent Management strategies for sales team
  • Design career management principles and career paths of sales team
  • Prepare job descriptions and role definitions for validations in HAY Grading system
  • Project leader of HR software project (shift from Oracle to Bilişim)
  • Project leader of payroll transfer project  (from Fortis local team to outsource company)
  • Execute salary increases and bonus payments in accordance with Towers Watson & HAY compensation philosophy
  • Redefinition of reward processes, create all the related forms and workflows
  • Redefinition of recruitment processes, create all related forms and documents
  • Recruitment of both head quarter and regions’ staff
  • Implement global Fortis Performance Management system into Fortis Insurance Turkey. Define ‘Basic Responsibilities and Targets’ for all positions to be used in performance appraisal
  • Apply global performance system and poor performance management (PIP program)
  • Prepare Board Of Directors meeting presentations quarterly

 

Doğan Media Group / Human Resources Specialist December 2006 - December 2007

 

  • Implement recruitment strategies, responsible for onboarding of holding staff
  • Support internal promotion, training of holding talents
  • Work with holding management on roll-out of Talent Reward Sections
  • Determine training needs and training content, organize trainings
  • Deal with promotions and transitions /career management

Internships

 

Glaxo Smith Kline (HR Department)             2006 (3 Months)

Adecco Search & Selection                          2006 (2 Months)

 

Foreign Language & Computer Skills

 

English (Advanced)

Germen (Beginner)

 

MS Office applications, SAP HR, Oracle HR, Bilişim HR, People Soft

 

References

Available upon request

Personal Information

Marital Status     : Married with two daughters

Driving License  : B class /2006

Hobbies             : Animals, scuba diving, reading